یک نمی دانم

آمرانه

یک نمی دانم

آمرانه

مرور معاصر

تا شاه کفن نشود این وطن، وطن نشود 

از روزی که میرزا رضا کرمانی به سوی ناصرالدین شاه تیر در کرد و" شاه شهید" بر قبر معشوق اش به خاک افتاد و میرزا گمان برد کار تمام است یا وقتی که میرزایی دیگر ملکم خان شاه کلید یافته بود و تمامی ادبار این ملک را تنها در نبود یک کلمه می دید که اگر باشد دری بسته نخواهد ماند و آن کلمه قانون بود تا شاه علیل در بستر، فرمان مشروطیت را که به خط قوام السلطنه جوان بود و حضرت اشرف آتی ، توشیح نمود تا به قانون برسیم تا امروز همه چیز قلب شده است و هیچ چیز حل نشده از همان روزی که ساختمان قانون توسط استبداد به توپ بسته شد نشان می داد استبداد صغیر و کبیر نمی شناسد .

از همان روزی که کودکی را شاه کردیم و تربیت اش نکرده پایه های تخت اش را بریدیم ، از همان روزی که برای آمدن اش کف زدیم و رضا خان را رضا شاه صدا زدیم تا روزی که برای تبعیدش به موریس پای کوبیدیم و هورا سردادیم و نفس کشیدیم که تمام است هان و به یمن حضور برادر ژوزف وآن دو دیگر کار تمام شد و استبداد را باید در دایره المعارف یافت و معنای اش را نفهمید تا وقتی که شاه جوان شبه دموکرات را به رم ، رم دادیم  و شاه مستبد شبه دیکتاتور برگرداندیم تا ...

چه قدر مرگ گفته ایم و ندانستیم باید با استبداد مبارزه کرد نه مستبد که کار این ملک با رفتن این آمدن آن بساز نمی شود که نمی شود که اگر می شد ، شده بود.

بایسته است با ظلم بستیزیم نه ظالم و تا زمانی که مائده ظلمت پهن است ، نان خور زیاد دارد این سفره و تا زمانی که مظلوم هست ظالم از زیر سنگ هم شده پیدای اش می شود , تا زمانی که از چوب خشک خدای می تراشیم خشک تر از  مغز خر و بر عذاب اش زار می زنیم ... . بس است!

با هم مرور کنیم سرنوشت چند شاه آخرمان را:

محمد رضا شاه پهلوی ------------------------ مرگ در تبعید

رضا شاه پهلوی------------------------------ مرگ در تبعید

احمد شاه قاجار------------------------------ مرگ در تبعید

محمد علی شاه قاجار----------------------------- مرگ در تبعید

مظفر الدین شاه قاجار مرگ در بالین بیماری احتمالن ملت غیور نیازی به مداخله نمی دیدند و خود حضرت (سایه خدا ) با حضرت عزرائیل (از نزدیکان خدا )  مدام دست به گریبان بودند.

ناصر الدین شاه قاجار قتل در گورستان.

این شور بختی عبرتی دارد برای دیگران و ما

نظرات 2 + ارسال نظر
نادر سهرابی پنج‌شنبه 6 اسفند 1388 ساعت 02:40 ب.ظ http://www.mahtabeagoree.blogfa.com

دوست خوبم سلام
اگه روی کلمه وب سایت در پایین همین صفحه کلیک کنی
مهتاب آجری باز میشه
وبلاگی با یه شعر جدید
وبلاگی که نویسندش منتظر شماست.

از این که مرا دوست خوب خطاب کردی ممنون .

شازده خانوم یکشنبه 9 اسفند 1388 ساعت 12:07 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

نکنه از تاثیرات سریال " سالهای مشروطه" میباشد؟

نه نیست زیرا یک قسمت بیشتر ندیده ام اش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد